دلــــــپر

دلپر هنرت این است, داری دل پر اما -------- اوج هنر ان باشد, یابی به بیان راهی

دلــــــپر

دلپر هنرت این است, داری دل پر اما -------- اوج هنر ان باشد, یابی به بیان راهی

دلــــــپر

بی قرارم سالهاست..
دلپر از نا گفته هاست.

عجب ارامشی داری..
شهید ان دم که میبندی..
دو چشمانت به این دنیا...
و من ان لحظه ای که میگذارم روی خونت
بی خبر, این پای غفلت را...
و این یک خواب اشفته ست.. در ارامش خفتن
که سوزد صبح فردارا...
و میسوزد و میسازد..
وجودم را برای تازه تر گفتن..
برای تازه تر دیدن...
برای تازه تر خواندن...
برای تو شهید ای زنده ی والا ...
منم دلپر که میخوانم برایت هر دم از حالا...

پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

الف بای اسلام

r - - r | دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۱۴ ق.ظ

اسلام در لغت : واژه اسلام مصدر باب افعال از "س ل م " به معنای صحت، عافیت و دوری از هرگونه عیب ، نقص و فساد است و در باب افعال به معنای " انقیاد ، اطاعت و امتثال امر و نهی بدون هیچ گونه اعتراض است[1].

قران هم در این معنای وسیع، اسلام را استعمال کرده و می‌فرماید : تمام کسانی که در آسمان و زمین هستند، یا تمام موجوداتی که در آسمان و زمین هستند، مسلمان و در برابر فرمان خداوند تسلیم‌اند از روی اختیار یا اجبار، تکوینا یا تشریعا.

اسلام اوردن یعنی: تسلیم شدن، فرمان بردن، دینی که محمد ابن عبدالله­ ص آورد. همچنین اسلام در اصطلاح بر شریعت پیامبر خاتم ص اطلاق شده است[2].

1- اسلام مجموعه ای از کتاب و سنت است؛ قران کریم و گفتار و رفتار حضرت رسول اکرم ص که جامع تمام خیر و سعادت و مانع تمام بدی وافت است، عصاره ادیان گذشته آسمانی و موجب فلاح دو جهان برای تمامی انسانها است.

2-تسلیم مطلق در برابر فرمان خدا و توحید کامل و خالص از شرک اسلام است ازاین جهت قران کریم حضرت ابراهیم را مسلمان معرفی کرده است «ابراهیم یهودی و یا نصرانی نبود بلکه حنیف و مسلم بود»[3] و از آنجا که دین واقعی در پیشگاه خداوند، اسلام است «در حقیقت دین نزد خداوند همان اسلام است[4]» همه کسانی که دین خدا را در زمان خودشان پذیرفته‌اند و مطیع بوده‌اند مسلمانند، امّا امروزه مسلمان به پیروان دین خاتم اطلاق می‌شود چرا که آنان با پذیرفتن دین اسلام اعتقاد به تمام پیامبران دیگر ادیان و تسلیم بودن خود را در برابر پروردگار اعلام کرده‌اند .

اسلام در اصطلاح، برشریعت پیامبر خاتم ص اطلاق شده است. این سلسله مباحث معرفتی ادامه دارد...




نویسنده : روح الله رستمی ( دلپر )



[1]- الکنت و العیون (تفسیر ماوردی ) ج1 ص379و 380 .

[2]- الوجوه النظائر، ج1 ، ص 248

[3] - «ما کانَ إِبْراهیمُ یَهُودِیًّا وَ لا نَصْرانِیًّا وَ لکِنْ کانَ حَنیفاً مُسْلِما» ال عمران ، 3 ،ایه 67

[4] - «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏» ال عمران،3 ، 19

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی