دلــــــپر

دلپر هنرت این است, داری دل پر اما -------- اوج هنر ان باشد, یابی به بیان راهی

دلــــــپر

دلپر هنرت این است, داری دل پر اما -------- اوج هنر ان باشد, یابی به بیان راهی

دلــــــپر

بی قرارم سالهاست..
دلپر از نا گفته هاست.

عجب ارامشی داری..
شهید ان دم که میبندی..
دو چشمانت به این دنیا...
و من ان لحظه ای که میگذارم روی خونت
بی خبر, این پای غفلت را...
و این یک خواب اشفته ست.. در ارامش خفتن
که سوزد صبح فردارا...
و میسوزد و میسازد..
وجودم را برای تازه تر گفتن..
برای تازه تر دیدن...
برای تازه تر خواندن...
برای تو شهید ای زنده ی والا ...
منم دلپر که میخوانم برایت هر دم از حالا...

پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اشنایی با فرهنگ پرتوا

r - - r | پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

آشنایی با فرهنگ پرتوآ

انسان با دو مولفه برای ادامه حیات روبرو است،1حیات فردی و2حیات اجتماعی، حیات فردی بشر وابسته به روح است که خروج ان به منزله مرگ و فنای جسم است و حیات اجتماعی که وابسته به تعاملات افراد یک جامعه با اطرافیان است که تحت ضوابطی که فرهنگ نامیده میشود،بر قرار است،
چگونگی مرگ فردی ویا حفظ حیات فردی بر کسی پوشیده نیست، اما بقای فرهنگ وابسته به اموزه ها وارزشهایی است که افراد یک جامعه باید به ان پایبند بوده و اهمیت داده و در حفظ ان تلاش نمایند، مرگ یک فرهنگ منجر به فروپاشی اجتماع و ضعف افراد ان جامعه میشود ونهایتا افراد دچار بی هویتی شده و دچار مشکلات فراوان اجتماعی سیاسی فرهنگی و حتی عقیدتی و... میشوند،که دشمنان هر جامعه ای سعی در ضربه زدن به یک یا هر دو مورد حیات جامعه هدف خود خواهند داشت.مثل تابیر مقام معظم رهبری که جنگ را به دو گونه ی سخت و نرم معرفی نمودند، که در جنگ سخت جان مردم هدف قرار میگیرد و در جنگ نرم فرهنگ یک جامعه.
فرهنگ دارای سطوح مختلفی است که بی توجهی وغفلت از هر بخشی از ان باعث نابودی جامعه میشود مانند رخنه افات ویرانگر به بدنه یک میوه سالم که اگر بخشی از ان دچار پوسیدگی شود قسمتهای دیگر در امان نخواهند بود.
امروزه هجوم فرهنگی و نفوذ جریانهای بیگانه و به تابیر مقام معظم رهبری ( شبیخون فرهنگی )  بر کسی پوشیده نیست و به قول نظریه پرداز تاریخ معاصر ساموئل هانتینگتون جنگ تمدنها در حال وقوع است.
 در این شرایط کسانی که در خواب غفلت به سر میبرند و از حربه های دشمن غافلند، با گارد باز به استقبال دشمنی میروند که از پیش برنامه ها و تاکتیکها وتکنیکهای خود را متناسب با شرایط زمان و مکان چیده و در کمین نشسته و مترصد فرصتی است که ضربه خود را به پیکر فرهنگ مذهب و جان و مال جامعه هدف وارد سازد، لذا ضروری است که در این مسیر احرمهای  دشمنی دشمنان را شناخته و ابزار متناسب با ان را برای مقابله با دشمن اماده نمود.ضمن اینکه باید توجه داشت که در زمان ما شیوه ها و فنون جنگی نیز تغییر کرده است، و دشمنان اغلب از طریق بسترهای مختلف مثل رسانه ها و تبلیغات و ... اهداف خود را پیش میبرند، و در این راه هدف قرار دادن جوانان که اینده هر جامعه وابسته به انان است اولویت دارد، یکی از انها بسترها بستر ورزش است، که غالبا جوانان با این مورد در ارتباطند می باشد که ورزشکار ابتدا جذب جنبه ورزشی در رشته ای خاص میشود و در ادامه به صورت ناخوداگاه با اموزه ها و فرهنگ ان ورزش که برخاسته از جامعه تولید کننده و مولد ان رشته است اشنا میشود و نهایتا داوطلبانه جذب ان فرهنگ میشود.

با این وجود ضروری است که ما نیز برای مقابله با این شیوه های دشمنان ابزارهای متناسب را در هر حوزه ای از حوزهای فعالیت دشمنان اماده نموده و به مقابله و دفاع و حتی نفوذ در پیکره دشمن بپردازیم.
در این حوزه نیز دشمنان اقداماتی انجام داده اند، همچون مصادره تاریخ علم که انرا به خود منتسب می نمایند، رشته هایی از ورزش های باستانی ایران را نیز به نام خود زده اند مثل  ( ورزش چوگان و کشتی و ...) لذا باید هوشیار بود که در این حوزه نیز دشمنان ابتکار عمل را از ما سلب و به نفع خود مصادره ننمایند،البته که اقداماتی از طرف دلسوزان و پیشکسوتان صورت گرفته است که نیازمند توجه جدی دولت مردان و مسئولین و مردم غیور این مرز و بوم اسلامی است.
با توجه به مقدمه بالا در این مقال به معرفی رشته رزمی پرتوا – پرثوا می پردازیم، که رشته ای کاملا ایرانی و اموزهایش مطابق با اموزهای دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایران اسلامی میباشد که دارای تمدن چندین هزار ساله میباشد.

در این مجال نیز باید یاد اور شد که امروزه جوامعی که تاریخشان به گرد پای تاریخ و تمدن ایران نیز نمیرسد خود را به اب و اتش میزنند تا تاریخ قابل قبولی برای جامعه خود ترسیم نمایند و از طریق نفی داشته های دیگران سعی در اثبات خود دارند، که در مورد ورزش نیز اقداماتی انجام داده و رشته هایی را به جامعه جهانی معرفی کرده و با تبلیغ رشته ورزشی خود سعی در انتقال اموزها و فرهنگ و ارزشهایی که در متن ان رشته ورزشی است دارند.

برای اشنایی با رشته رزمی پرتوا - پرثوا روی کلمه اینجا کلیک نمایید.

نظرات شما خواننده گرامی باعث دلگرمی ما و پختگی مطالب خواهد شد.

( لطفا نظر فراموش نشود )

نویسنده : روح الله رستمی مربی و داور بین المللی،و مسئول پرتوا، و بنیانگذار پرثوا در استان قم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی